söndag 9 januari 2011

Den som säger att en tvååring inget förstår...

Eira och Dittski fick krypa tidigt till kojs idag eftersom vi imorgon tänkte göra försök två att komma hemåt. För snart 45 minuter sedan vaknade Eira och både jag och Magnus gick för att söva om henne. (Jag för att hon ropade efter mig, Magnus för att jag är så rädd för kräk...) Nå, vi sitter en stund med henne och hon börjar knorra. "Ska mamma gå?" frågar Magnus och Eira svarar nekande. "Ska pappa gå?" frågar han då och Eira nickar. Magnus lämnar således rummet. I exakt samma ögonblick som dörren stängs bakom honom flinar Eira mot mig, sätter sig upp och börjar hasa sig ur sängen.

Den gubben gick inte.

Den som säger att en tvååring inte begriper "uppfostran" har helt fel.

Skitunge.

Älskade, älskade skitunge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar