tisdag 8 mars 2011

I den lugnaste vatten...

...simmar de fulaste fiskarna?

Jag är inte övertygade om att de där firrarna alla gånger är fulast. Eller ens i närheten av fulare än andra som följer med strömmen. Ibland kan det liksom värma litet i kroppen, nästan sådär nyförälskat, när jag får äran att uppleva människor som till synes är precis som vilka andra människor som helst - men med undantaget att de är litet, litet...fulare...än vad som anses vara normen.

Magnus vabbar idag också eftersom jag har obscent mycket skolarbete i min "måste"-hög. Obscent mycket eftersom jag fick min kurslitteratur först i fredags när kursen redan förra måndagen hade dragit igång. Således ligger jag en bok "efter" och on top of that grundläggande Photoshop för att inte tala om Indesign vilket ska användas till den examinerande layoutuppgiften. Till nästa vecka ska dessutom ha lästs en bok om copywriting och känner jag mig själv rätt är det lika bra att börja beta av boken på vilken vi ska bildanalysexamineras. Puh!

Lägg till detta fotokursen som utgör de extra 25% av mina heltidsstudier och det faktum att jag a) hittills inte läst en mening ur litteraturen och b) därför inte vet om jag gjort uppgifterna ens i närheten av rätt.

Hur som, det börjar våras. Igår morse såg Magnus en skata komma flygande med näbben full av bygga bo-virke. Temperaturen har de senaste dagarna hållit sig straxt över nollan dagtid och det blåser på litet = snön smälter. Jag känner mig mer och mer taggad inför två större inköp jag beslutat mig för att göra under våren:

- Ett par bra skor att gå i, för att också kunna börja intervallträna löpning i. En gammal kursare till mig skrev i sin blogg att hon äntligen hade avverkat en mil springandes på löpband - jag satsar nog på att kunna jogga mig runt min vanliga promenadrunda. Det skulle göra mig ypperligt stolt över mig själv!

- En cykelvagn. Jag vill kunna cykla barnen till och från dagis så snart isen försvunnit från vägarna. Gratis motion och extra luft till barnen. För att inte tala om att jag tänkt dra ut Magnus på cykelutflykter under helgerna...


Jag lägger nog undan studierna för idag nu, efter att ha tillbringat några timmar framför skärmen med Indesign-tråcklande. Istället får jag bjussa familjen på semlor innan jag drar mig mot Falun för fotoredovisning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar