måndag 28 mars 2011

Summa summarum.

Igår lärde sig Eira att slå kullerbyttor och ungefär två sekunder efter att hon behärskade konsten skulle lillsyrran apa efter. Nu har vi en ettåring och en tvååring som kan slå kullerbyttor. "Monkey say, monkey do". Det går fort nu.

Jag har haft en helg som jag inte haft på flera år. Fredagen tillbringades på S1 med Sara och Hanna - afterworkande, eller i mitt fall "afterstudying" - där jag kunde ha påstått att vinet flödade och karlarna stod på rad. Så var dock inte fallet. Nog för att vi inmundigade litet vin och nog för att jag fick en...komplimang...av något testosteronfyllt i toalettkön ("Ööh, du är så vacker så du får gå före...! Har någon sagt till dig förut att du är vacker?") men värre än så var det inte. Hemåt bar det av straxt efter 20, som de ansvarsfulla amåbarnsföräldrar vi trots allt är.

Lördagen tillbringades först med tacolunch hos mor min och därefter var det dags att svida om till något litet prydligare än jeans, basker och en fem år gammal tröja. Med fixat hår och sminkat face begav jag mig till Borlänge och förfestande för att slutligen hamna på "Hela huset". För andra gången i mitt liv. Kvällen blev litet annorlunda men för min del trevlig hur som. Jag är verkligen inte missnöjd med krogdebuten sedan oktober 2007. (En kväll på Kåren räknas inte som krog...) Bonusen var att jag igår vaknade upp helt utan andra känningar än extrem trötthet/seghet och då har jag väl skött mig?

Summa sumarum: Jag är "skyldig" Magnus en helhelg görandes vad han nu vill medan jag tar våra småtroll. Helst av allt hade jag nog sett en helhelg för oss tillsammans, men...

Skoldags nu. Trollen är på dagis och där får de stanna till 16.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar