söndag 28 november 2010

Chirre och långfillingar...

Idag har vi firat kära Eira som fyllde två. Inte heller detta år var hon så imponerad av vare sig present(öppnande) eller tårta utan ville leka i mormors vardagsrum hellre än öppna paket och äta syrrans glass hellre än tårtan jag bakat. Nå, nästa år kanske. Somnade gjorde hon hur som, mig veterligen nöjd med dagen.

För egen del kom jag gräddmätt (ni vet sådär äckligt sötsliskigt mätt man kan bli av tårta och annat innehållande socker) hem och gjorde ungarna klara för säng. Under tiden blev jag FB-inspirerad och därmed också sugen på chips och dip. Efter att ha konsulterat tv.nu fick jag veta att jorå, det fanns en ursäkt att vräka i sig ännu mer än vad jag redan gjort idag. Men - eftersom jag ändå hade tänkt mig en promenad så kunde jag ju helt enkelt göra två flugor på smällen och gå till affären för att köpa det jag tänkt svulla framför "Beck".

Sagt och gjort, jag svidade om till underställ och lager på lager för att ta en kvällspromenad med SR-dokumentär i öronen trots litet halvkyligt. Under vägen passade jag även på att ta en cache jag tänkt fixa länge men inte kunnat ta under dagtid eftersom det alltid är folk i närheten av den. Nu kunde jag dock äntligen logga den!

Så nu sitter jag här, med långkalsonger och en oöppnad påse chips och...det känns helt okej att äta de där chipsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar