tisdag 13 juli 2010

Bland kurser och självkänsla...

Jag behöver gå en kurs. Eller, pja, jag skulle nog behöva gå flera kurser.

Det ska kursas i självkänsla - jag behöver en egoboost.

Det ska kursas i mindfulness - man behöver faktiskt inte försöka fästa axlarna med öronen eller krulla ihop tårna för att få mindre skostorlek.

Det ska kursas i KBT eller annan lämplig terapimetod - magsjukor är inget man dör av.

Eller så kanske jag borde kursa i terapimetoder för att slippa de andra kurserna...? Detta förutsätter ju att jag klarar av kurserna och till det behövs litet självkänsla och mindfulness.

Det blir en dyr historia, det här...


Men idag ska jag försöka...

...att inte bli ledsen och irriterad och känna mig som världens uslaste förälder bara för att min ettochetthalvtåring inte har doktorerat i kärnfysik och är blöjfri än.

...glädjas åt att jag kom in på högskolan till hösten trots att jag liksom redan då jag sökte visste att jag skulle komma in eftersom jag hade ett hyfsat högskoleprov att söka på.

...att inte bli irriterad på ungarna för att de inte vill äta. Vem vill äta när luftfuktigheten klockan 06 är 72% och temperaturen 20,8?

...ta reda på all förbannad tvätt som har tagit över vårt sovrum.

Men först ska jag tippa i Edithen en flarra. Hon försöker äta barnvagnsmobil, så hon behöver nog litet käk...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar