fredag 30 juli 2010

How's it hanging, dude?


Ungefär sådär känns mer lockande när klockan är 05,30, man har sovit noll sedan straxt efter 03, ska jobba hela kommande natten och ungen vill ha välling för tredje gången sedan midnatt. How's it hanging, dude? (Tror att bilden är från Hostel 2 och helt ärligt stulen någonstans från nätet...)


Ute regnar det småspik och jag kommer på hur ofantligt lång augusti måste bli. I synnerhet då jag räknar månaden redan nu som augusti trots att juli ännu inte är slut. Jag fundrar redan runt höstgarderoben och var tvungen att förhöra Hanna igår om hur jag ska se ut för att inte verka som en total mupp fram till jul. Svart, svart, sade modegurun, och murriga höstfärger överhuvudtaget. Kängor, lager på lager på benen, typ stickat och så, och ganska cleana kläder men mer fokus på accessoarer. Och så litet prickigt, om man vill det. Jag ska ta mina favvokkängor till skomakaren och se om han kan rädda dem - annars lär jag försöka investera i ett par nya, men varför svika ett vinnande koncept?

Undrar om jag ska våga släpa barnen till Kupolen...? Helt solo? Det kan gå vägen och det kan lika gärna bli en total flopp där Edithen vrålar i liggdelen och hellre vill bli buren (jag törs inte halvsätta henne i sittdelen än) och Eira gör allt för att smita ur vagnen för att kunna springa hejvilt och ta i allt som går att ta i vilket skulle leda till att Securitas kom och ledde ut mig i örat och ringde soc för att jag lät en ettochetthalvtåring gå ensam på Kupolen... Nja. Jag håller mig nog hemma ändå... Det är tur att man kan shoppa på nätet these days...

1 kommentar:

  1. hehe så illa är det nog inte så att Securitas ska komma :). Får jag fråga varför du inte vågar ha henne halvsittandes? Av ren nyfikenhet... Jag ska till Kupolen nån dag här, men barnen känner ju inte mig så att vara "barnvakt" kanske inte skulle funka, men ni kanske kan komma och ta en fika?

    Måste vara skitjobbigt med dom här jobbnätterna när man inte kan sova, jag skulle bli knäpp...

    SvaraRadera