onsdag 20 oktober 2010

Flamingo

Igår satt jag på P&L-caféet och pluggade med två kurskamrater och så började vi prata om Flamingo, krogen typ mittemot caféet. Jag var helt enkelt tvungen att berätta att det var på det stället jag tillbringade större delen av min gymnasietid. Att jag - vi - oftast var där redan när de öppnade kring 13 för att köpa en kopp kaffe för tolv kronor och sedan hänga där till typ sista bussen kring 18 gick hemöver.

"Men vaddå, Flamingo är ju en krog?" fick jag till svar och fick instämma i att jo, det är det, och det har det så länge jag varit med också varit. Med undantaget att de hade caféverksamhet där förut. För typ... Öööh... Tio år sedan. När jag var...sjutton.

Jag kände mig plötsligt gammal vid insikten om att jag vid sjutton års ålder mer eller mindre hade flyttat hemifrån - så mycket tid var jag väl inte hemma då - allt medan mina kursare precis börjat vaddå, tredje klass? I grundskolan.

Tiden går så ruggigt ruggigt fort.

Snart är jag trettio. Då har mina kursare fyllt tjugotvå.

Och jag hänger inte på Flamingo längre.

Jag vet inte om någon från förr gör det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar