torsdag 7 oktober 2010

Meditation sker i badet!

I förmiddags, när vi var på väg hem efter att ha lämnat ett släp vi hyrde några timmar tidigare, passerade vi typ församlingshemmet eller vad man ska kalla det. Ute var det regn, rusk och bara grått och där inne såg jag tända stearinljus. Plötsligt greps jag av en lust att gå med i typ någon meditationscirkel eller liknande. Liksom få litet perspektiv, slappna av, "försvinna" litet in i mig själv på ett annat sätt än mitt vanliga patetiska självömkande. Som de flesta andra med hyfsat sunda förhållanden var jag tvungen att delge min käre sambo denna plötsliga insikt och längtan efter något djupare.

Jag: Alltså, jag kanske borde gå med i typ någon meditationscirkel...

Magnus: Humm humm, jaha, vad menar du då?

Jag: Jamen, typ tända ljus och...ja...typ valsång eller något.

Magnus: Ja, men gör det då. Men inte om det kostar något.

Jag: ALLT kostar, det vet du väl.

Magnus: Då kan du lika gärna lägga dig i badkaret, hålla öronen under vattnet och fisa. Det låter typ som valsång.



Point taken.

Det blir ingen meditation.

Eller valsång.

Eller ens ett bad.

Jag får inte ner både kropp och knopp i E&E's badbalja från Babyproffsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar