måndag 7 juni 2010

Jag sätter mitt hopp till koffeinet...

Hur trött får man vara?! Det här är inte normal småbarnsföräldertrötthet, det kan jag garantera! I fredags - tror jag att det var - SOMNADE JAG medan jag gav Edithen mat. DetFÅR INTE HÄNDA när man har en ettochetthalvtåring som samtidigt skrotar runt. Tröttheten är så extremt överväldigande och det närmsta jag kan jämställa den med är den där gravidtröttheten många (jag) råkar ut för i början och slutet av bullbakande. Troligen är det allergin som är boven i dramat då ögonen rinner och kliar och näsan känns lika täppt som vid en redig förkylning. Allergimedicin, vad är det? Inget som verkar hjälpa här i alla fall...

Nu hinkar jag kaffe och håller tummarna för att få en halvdan koffeinskjuts i alla fall. Från nu tänker jag skippa att baka på morgnarna, något jag gjort de senaste veckorna för att få tiden att gå. Visserligen har Magnus fikat upp det mesta av godsakerna, men visst har jag smakat på tok för mycket och så får det inte vara. Jag måste börja begränsa all form av sötsaksintag till helgen, i alla fall!

Lyckades få till några kort på Edithen igår och ett av dem blev i Magnus ögon litet sådär extra lysande. Jag tänker faktiskt sno hans blogginlägg och lägga upp två bilder. Dels den på Edithen och dels den på någon karaktär i Eve Online. Likheterna är slående, eller vad tycker ni?










Nu är det bara några ynka dagar kvar till dess vi får ha Magnus hemma på heltid fyra veckor. På fredag gör jag min första natt sedan december och på måndag börjar nattsommarschemat. Magnus går således på pappaledighet från fredag lunch och en vecka framöver varefter hans tre veckor semester tar över. Nio dagar ledigt har jag under den perioden - eller blir det arton, jag har inte riktig koll. Sedan går vi om varandra, jag och Magnus, till dess jag går av nattschemat någon gång i mitten av augusti, tror jag.

Så. Dags att banana barn nu. Och sedan kanske, kanske tuppa henne. Eller tuppa mamman.

2 kommentarer: