söndag 20 juni 2010

Man ska inte gråta över spilld mjölk...

...men däremot kanske man kan fälla en tår över en misslyckad köksplanering?

Det är - som Magnus sade - tur att vi inte hunnit beställa något kök. För så här var det.

Vi har ju en dum murstock som jag hela tiden fått för mig att jag måste bygga vårt kök "runt". Eller rättare sagt liksom ha murstocken i centrum av köket. Grejen med det var - är - att vi hade varit tvungna att stänga igen en dörr för att kunna ge köket (mig) optimalt med bänkyta. I och med det skulle vi alltså inte längre kunna gå runt kök-orangea rummet-vardagsrum-hall längre. Ett stängt kök, med andra ord.

TILLS Magnus igår kom på den briljanta idén att flytta fokus från murstocken till fönstren. Så vi satte oss och knåpade ihop ett kök sent igår kväll och var kanonnöjda med detta. Verkligen kanonnöjda. Till och med så pass nöjda att vi nu satt och slösurfade vitvaror. Liksom för att reka, bara, eftersom köket inte är lika avlägset nu som i oktober.

Vi hittade kyl och frys vi ville ha, och så också en assnygg fläkt från Bosch som vi bägge var överens om. Till och med så överens att Magnus började kolla specifikationer från Boschs hemsida. Så plötsligt säger han något i stil med "Vad DUM jag är! Vi kan ju inte sätta en spis där vi tänkt! Det GÅR ju inte!" Jag frågar således varför eftersom våra köksplaner enligt mig var optimala.

Jo, ser ni. Man kan inte sätta en spis under ett fönster, för man kan inte hänga fläkten täckande fönstret.

Såklart.

Vilken TUR att vi inte har beställt kök, som sagt.

Nu får vi tänka om.

Tänka om BIG TIME.

Tills vidare sippar jag på en cider och njuter av att BÄGGE BARNEN SOVER. I SINA EGNA SÄNGAR.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar