onsdag 30 juni 2010

Smått och gott, positivt och negativt...

Jag ska alldeles, alldeles straxt smita iväg till jobbet men tänkte dela med mig av saker jag... Roas eller irriteras av att se på Facebook.

- Det roligaste som finns är när det är så sjukt uppenbart att någon har övat in ett "jag är med på kort - le!"-leende. En av de tjejer som ofta lägger upp bilder på sig har EXAKT SAMMA MIN på samtliga typ 385 bilder. Kanonroligt att kolla på. Jag skrattar lika mycket varje gång.

- När folk envisas med att särskriva fast med bindestreck får jag dåndimpen. Det heter inte dag-mamma eller stor-handla eller fort-körning eller sär-skriva. För den delen, liksom.

- Något som får livsbittra mig att formligen kräkas upp både middagen den här och förra veckan är när allt är så äckligt puttinuttigt hela tiden. FB-status: "Nu har heeeeela ääääälskade familjen haft samma förkylning med fyrtio grader feber och frossa i tre låååånga veckor, men det är ju sååååå myyyyysigt att vi alla får vara hemma tillsammans..." Typ. Ni fattar grejen va? Get a life. Allt är inte - kan omöjligast vara - så äckligt sockersött och perfekt som det låter. Skriv någon gång något som inte kan vara kärlek. Till och med att vädret är dåligt och humöret därefter skulle göra sådana människor litet mer...verkliga?

- När det bara blir samma jävla negativa skit hela tiden. Alltså raka motsatsen till ovan skrivna. "Ingen tycker om mig, ingen vill ha mig, för att jag gillar mask..." Nej. Ingen tycker om er, ingen vill ha er och vem fan bryr sig?


Nu lär jag smita. I vanlig ordning är jag själv helt perfekt och har ett mycket balanserat sinnelag. Jag får särskriva när jag vill eftersom jag gör det med-vetet, jag blir alltid ful på fotot vilken min jag än har och jag är både så sjukt puttinuttig och negativ att mixen blir perfekt. Slå den ni!

2 kommentarer:

  1. Du skriver exakt mina tankar där my lady!

    SvaraRadera
  2. jag gillar det där med exakt samma min :) det är rooooligt :)

    /Sandra och en snarkande Meja

    SvaraRadera