söndag 18 april 2010

Det var det, det!

Helgen har i vanlig ordning rusat förbi! Lördagkvällen smet jag iväg solo till H&M och drack litet vin. Gott och välbehövligt att komma hemifrån och få vara något annat än mamma Lisa en stund. Kom hem alldeles för sent - 20.45 - och lade Eira vilken somnade omedelbums och därefter Edith vilken inte heller var svårsövd. Sovmorgon fick vi, till 07.30, och sedan började vi dagen.

Vi har:

- Städat bilen
- Hängt tre maskiner tvätt på torkvindan ute
- Rensat på farstukvisten
- Sotat pannan
- Tagit en kort prom
- Dammsugit ut resten av kolstybben från vad som ska bli vårt kök
- Åkt och handlat
- Lagat mat x 2

Behöver jag säga att vi är tämligen slut allihopa?

Eira har efter en heldag ute verkligen fått upp aptiten och vräkte i sig en kycklingklubba, en och en halv potatis, rödvinssås och morötter till middag. Toppade gjorde hon med obscent mycket mjölk. Edith å sin sida slocknade efter vår middag och bad och sover nu - peppar peppar - i vår säng. Magnus är på väg till jobbet för att lämna tillbaka grovdammsugaren och själv längtar jag efter så otroligt mycket.

Lisas längta-lista:

- Vaniljglass. Eller nja, äkta gräddglass med bär. Typ blåbär, jordgubbar eller hallon. Mmm!
- En lång, varm dusch.
- Möjligheten att krypa ner i sängen intill Edith - vilken ska fortsätta sova - och läsa klart "Dockmakaren" för att sedan fortsätta med nästa Harry Bosch-deckare. Jag är egentligen inte så förtjust i deckare, men av någon anledning uppskattar jag verkligen Michael Connellys Bosch-deckare.

Sedan var det slut på min "otroligt mycket"-lista. I synnerhet då jag precis pratade med Magnus som skulle köpa hem gräddglass. Kärlek, kärlek.

Imorgon ska vi till gamlaste mormor, jag och tjejerna. "Jag längtar så efter Eira" sade mormor, och pja, hur kan man inte längta efter vår viljestarka söta madame?

Nu vaknade vår Edith ändå, så den där deckaren får nog vänta x timmar innan den blir utläst. Jag avslutar med en bild på Magnus efter att ha skött grovsugen på utsidan medan jag dammsög inne. Bara litet skitig, inte sant?






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar