tisdag 20 april 2010

Tisdagstyck och tisdagstankar...

Eira kom precis släpandes på mina skor - jag undrar om det är en hint om att hon vill gå ut? Hon frukostvägrade, eller, pja, hon åt fyra ostskivor, två tuggor macka och drack ett halvt glas mjölk, så jag förstod att början på dagen skulle bli gnäll. Nå, jag är konsekvent: Vi åt sen frukost så det blir jädrar i mig inget innan lunch. Typ. Elak mamma, jag? Nej, men hon kan inte lära sig att hon kan skippa frukosten för att få något godare eller roligare en timme senare. Hur som ska hon få lunch sedan och så blir det prom för att tuppa.

Igår testade jag mitt första pass body balance och nog var det mer ansträngande än vad jag trodde. En annan insikt under passet var hur sjukt stel jag är, eller rättare sagt: Hur ovig jag är. Nå, timmen formligen flög förbi och det var med hyfsat lätta steg jag drog mig hemåt. Dessutom tvärnöjd med att ha klarat en kvart på crosstrainern innan passet. Jag som tidigare inte klarat ens fem minuter! Nu blir det body balance på måndagar härefter och så snart jag kan ska jag komplettera med ett eller två pass body pump, men väntar två, tre veckor till innan jag kör igång. Då har det gått tolv veckor sedan Edith kom, så då får det jädrar i mig vara dags! När jag kan ha Magnus jeans - alltså kan knäppa dem - är jag nöjd. Att jag sedan vill vara mer fit i kroppen och orka mer än vad jag gör nu är en annan femma, men mål ett, det som känns närmast, är Magnus jeans. Styrka och kondis kommer på köpet!

Magnus lämnade för övrigt en sida öppen i Chrome, jag vet inte om det var för att han vet vad som intresserar mig, och via den sidan hittade jag en bok jag gärna vill ha. "Att sälja sex" av Linnea Evertsdotter. MEN: Så blir jag snål. 300 kronor för en bok som inte är kurslitteratur eller något annat som MÅSTE införskaffas - nja. Inte i stunden, kanske. Rik blir jag inte av att vara mammaledig och blir det slantar över får det gå till något annat än en kvälls nöje.

Jag blir för övrigt grymt imponerad av lilla Edith som kan ligga vaken och nöjd själv i sängen. Ett sådant barn har jag aldrig haft förut. Men jag njuter, njuter. De är så fina och perfekta, mina två skrotfior.

(Och är det någon som vill vara barnvakt ikväll är det välkommet: Jag skulle gärna ta med Magnus till Falun för att se Euskefeurat...)

1 kommentar:

  1. Vi följer gärna med på Euskeferat om det blir nån annan gång =) De är helt klart sevärda.

    SvaraRadera