tisdag 6 april 2010

Petterssons passiva påskhelg...

Okej. Sådär skrev jag bara för allitterationens skull: Pettersson har INTE haft en passiv påskhelg. Magnus har med hjälp av (min) lillebror blåst ut i stort sett all kolstybb från vad som är tänkt bli vårt nya köksgolv inom en förhoppningsvis relativt snar framtid. Före- och efterbilder kommer, men håll inte andan! Däremot har jag och kidsen haft en relativt passiv påskhelg.

Långfredagen försökte vi med en Kupolenrunda. Magnus skulle ha grejer från Jula inför köksfipplandet och jag ville kika litet snabbt på typ Lindex, Skopunkten och H&M. Barnen var matade och nöjda och vi hann hela vägen fram till trädgårdsavdelningen på Jula innan Edith började yla. Således fick jag ställa mig vid ett badrumsskåp och amma henne. Skoj.

Sprang sedan en snabbis in på VeroModa - där Edith faktiskt var tyst och nöjd i sin vagn - och vidare till Lindex medan Magnus och Eira lassade in julainköpen i bilen. Jag kom till sminkställen på Lindex då Edith bestämde sig för att det var nog. Alltså sprang jag in på H&M med en skrikande Edith och kom på mig själv med att undra varför i h-vete jag ens försökte? Vi åkte hem och rundan på Kupolen tog väl effektiv tid vaddå, 30 minuter? Nja, kanske 45... Skitsur var jag, kan jag säga, och inte litet ledsen. Ibland känns det liksom "alla andra kan", men inte jag. Nå. Magnus halvbeordrade mig istället hem till H&M för att komma ifrån barnskriket, så jag köpte två påskägg på vägen dit, ett till dem och ett till Magnus. Stannade till dess Magnus ringde och ville ha hem mig för läggning av barn. En helt okej långfredag ändå!

Påskafton lagade jag påskamiddag -rosmarinskyckling med potatis/morötter i ugnen. Eira åt upp mormors kycklingklubba och halva sin egen. För en gångs skull gjorde jag för litet mat... Efterrätt blev glass med grädde, maräng och banan och jag åt faktiskt till dess jag blev sockeryr. Och halverns illamående. Det gäller att passa på när det bjuds...

Påskdagen bjöds på besök. Först fick vi besök av Hanna som hade med sig ett nagellack till mig i påskpresent. Kanon, med tanke på att jag sist målade naglarna 2007 eller i början av 2008 när jag fortfarande försökte göra mig litet hot i mitt nya förhållande. Numer är det typ mjukisbyxor som gäller och Magnus menade att färgen på nagellacken var en nyans mellan en Ockelbo 600 och en Star, tror jag att han sa. Hur har vi kunnat få till två barn?! Sedan ÅKTE vi på besök, jag och barnen, till... Oj, vad blir det? Min plastkusins mamma tillika Sinikkas svärmor, där jag fick låna en fleeceoverall åt Edith. Prat och två bananer till en hungrig Eira blev det också. Hon har börjat äta som jag vet inte vad...

Så igår blev det inte många knop alls. Vi tog en prom kring lunch, hela familjen, och sedan var vi bara hemma. Jag var en sväng till affären och bunkrade upp inför operation mjölkfritt, så nu äter jag ingenting som innehåller mjölk av något slag. (Vilken ENORM förlust för min kropp att inte kunna käka vare sig gottechipsen eller choklad...)

Helgens shopping gjordes dock på Tradera där jag vann auktionen på ett par grå Converse. Nu hoppas jag att de passar som de ska i storleken också och att de dimper ner fort, fort i brevlådan!


(Bilden helt fräckt tagen från säljaren på Tradera...)

Nu ska jag packa ut ungarna i vagnen och ta en prom! Det är kanonväder ute, och efter lunch blir det babycafé!

2 kommentarer:

  1. Det lät som en helt okej påskhelg! Och leder det till ett sprikllans nytt golv är det ju absolut inte fel!

    SvaraRadera
  2. Hihi gillar att du länkar en förklaring till svåra ord

    SvaraRadera