onsdag 14 april 2010

Överst på önskelistan en natt av briljans...

Igår kunde jag inte somna. Magnus låg bredvid och typ sov - han hade nog sovit om inte jag babblat. Hur som kom jag på vad för materiellt som verkligen saknas i vårt hem, ja, kanske i de flestas hem. En digital kalender/almanacka att sätta på väggen, kylskåpet eller var folk nu förvarar sina kalendrar. En kalender man kan synka med Google Calendar.

För jag menar, tänk så praktiskt. Jag ska göra något, säg som idag då jag ska till BVC med Edith och sedan till Borlänge och SVEA för att träffa någon där. Då lägger jag in det i min kalender i telefonen, som vanligt, och vips! poppar det upp på vår digitala kalender som hänger på kylskåpet. (Om vi hade haft någon digital kalender, alltså...) Och så sitter Magnus på jobbet där han får veta att han...ska göra något...viktigt (?) nästa onsdag och därför måste typ jobba över eller nåt - då lägger han in det på sin telefon och vips! dyker det upp på vår digitala kalender så vet jag att han blir sen hem. Eller liknande. Då hade vi kunnat lägga in att vi ska komma ihåg att dra ut soptunnorna. Att vi måste boka ett släp till helgen. Vilka som fyller år när. Och så vidare.

Kommande missions, däremot, är att försöka sy ihop ett...kan det vara ett PM för att få betyg i Medieteori A? Jag minns inte uppgiften riktigt och borde nog maila läraren ifråga igen. Jag vet att det är det enda som fattas i den kursen och en eller ett par kvällars jobb borde fixa det. Eller dagar, om så vore. Sedan har jag andra slaskrester som ligger på hög sedan Piteå, bl.a. en konstrecension och ett radioinslag, men hur jag ska kunna producera radio från Djurmo övergår mitt förstånd...? Nå, jag kan börja med att rota fram böckerna ur skrubben...

Förkylningsstatus i villan så - för alla er som inte gjort annat än väntat på att få veta: Bättre. Hes i morse men det gick över efter kaffet. Är jag litet piggare imorgon eller på fredag ska jag försöka komma iväg och simma, tänkte jag. Tog en kvällspromenad igår, ensam, och jädrar så fort det går att gå utan barnvagn. Och så tomt det känns.

Nå. Dags att...börja dagen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar