torsdag 29 april 2010

Rubrik ska man skriva här, ja...

Slutar aprilvädret i maj och blir till strålande försommarväder med solskensdagar och grillkvällar? Jag måste hur som ta cykeln till OK/Q8 och pumpa däcken, de är alldeles tomma...

Vi har haft litet av en lyxvecka här hemma eftersom Magnus har varit hemma och varit sjuk. Jag menar på intet vis att jag är glad åt Magnus förkylning eller att jag missunnar honom att vara frisk, men sällskap om än ett snorigt sådant är inte fel. I synnerhet inte hans sällskap. Dessutom har vi väl haft tur i oturen i och med att jag låg större delen av gårdagen i den värsta attacken magkatarr någonsin: Jag föder hellre barn. Värkar är piece of cake om man jämför vad jag drogs med från tisdagkvällen till igår eftermiddag. Hade jag varit ensam med barnen hade Magnus fått komma hem, så illa var det. Nu är jag däremot litet mer fit om än med träningsvärk i precis hela kroppen efter tisdagens pass.

Sedan måste jag bara... Alltså är 20-åriga Matilda helt dum i huvudet eller är hon en smart tjej som går ut i tidningarna i förhoppning om att få göra ett uppslag i typ Slitz, Moore eller liknande tidning?! För jag menar, det hon i och med artikeln har gjort är att öka mängden människor som får tag på bilderna, sparar ner dem på sin hårddisk och sedan eventuellt sprider dem vidare. Jag säger nu inte att vi nödvändigast har gjort det, men jag säger att om vi kunde ha gjort det så kan jag garantera att såväl Simon 18 som Bengt-Gunnar 69 har möjligheten. Ligger något på nätet så ligger det där, amen. Inte fanken är någon ens i närheten intresserad av att stoppa den som sprider bilder på Matilda - däremot har hon som sagt precis möjliggjort för ännu fler att ta del av bilderna.

Dessutom kan jag tycka att Matilda, snäpp upp dig. Stå för de bilder du har tagit, ryck på axlarna och gå vidare med livet. Varför ska du böla över något som är yesterday's news redan innan de ens fanns tillgängliga för allmänheten? Eller är det som man kan tro, att kanske, kanske Bingo Rimér snubblar över ett par av bilderna och därmed erbjuder en fotosession? Då har du verkligen lyckats!

Nu ska då jag fräscha till mig, inte för en fotosession med Rimér, men väl för att få på mig kläder och se normal ut denna sista torsdag i april!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar