onsdag 19 maj 2010

Jamen egentligen får jag ju skylla mig själv...

Jag är på PISSDÅLIGT humör idag. Varför vet jag inte, för det finns inte en enda anledning till det.

Igår var jag på första passet body pump och det gick bra. Gick ut lätt och insåg efter passet att jag kan öka både på rygg, triceps, bröst och biceps - kanon. MEN - idag har jag träningsvärk. Inget konstigt med det, jag brukar älska det i vanliga fall, men just idag blir jag skitsur över det. Alltså sur del 1.

Sur del 2 var att Eira vaknade 06. Jag hade förvisso sovit sedan straxt efter 21, men sur blev jag utav bara helskotta över att bli väckt så tidigt. Dessutom åt ungen heller inte frukost vilket ökade på min surhet...

Sur del 3 var att Edith vaknade i stort sett på en gång efter att Magnus åkt 06.35. Då hade jag TVÅ barn att ta hand om, varav den största var astrött och på dåligt humör efter att bara ha ätit tre tuggor macka.

Sur del 4 var att medan jag försökte söva om en trött Edith var Eira i sitt esse och så ringde dietisten mitt i hela karusellen och ville prata äggallergi. Då hon försökt nå mig förut kunde jag helt enkelt inte säga nej nu - det hade inneburit att hon kanske ringt en annan ännu mer oläglig gång.

Sur del 5 blev jag på Öppna Förskolan under tiden jag väntade på att klockan skulle bli 11 och Edith skulle få vaccin - de hade utedag och GIVETVIS hade jag inte ett enda vettigt uteplagg med åt någon av flickorna. Då fick jag skämmas över det, också, kändes det som...

Sur del 6 blev jag när vi kommit hem. Edithen vaknade såklart på en gång vi kommit innanför dörren och jag fick mata Eira till ljudet av Ediths missnöje. Självklart spottade Eira tomatsås på vita tröjan (hon måste nog ha SIKTAT UTANFÖR HAKLAPPEN FÖR ATT JÄVLAS!) när hon ansåg sig mätt.

Sur del 7 var under tiden jag skulle söva om en rödögd Edith och Eira låg bredvid och sparkade.

Sur del 8 blev jag när jag skulle försöka söva Eira och hon bara slet mig i håret och inte ville sova. Yeah right, hon som varit vaken sedan 06!

Sur del 9 är jag för att jag vet precis varför jag är så jävla sur och jag avskyr att bli påverkad både fysiskt och psykiskt av saker som jag själv inte kan påverka.

Dessutom är jag litet sur över att jag ska jobba, fast jag i själva verket tycker att det är skönt att göra det. Och så är jag sur för att jag inte går och lägger mig när Eira väl tuppar men som sagt var jag så sur att jag ville skriva av mig litet. Dessutom kommer jag bara bli sur när Eira väl vaknar och väcker mig...

Citron-Lisa logging off.

1 kommentar:

  1. Ville bara meddela att du är jätteduktig och att jag älskar dig ohemult mycket massor med plusmeny! ;)

    SvaraRadera