måndag 17 maj 2010

Oh sunny days...

Dagar som denna, då solen strålar redan kring sju på morgonen känns det lätt att kliva upp. Vi käkade frukost, jag och Eira och väntade och väntade och VÄNTADE på att Edithen skulle vakna så att vi någon gång kunde bege oss ut! Jag menar, att packa på ett barn kläder och dra med monitorn ut bara för att hinna utanför dörren och höra skrik från Minst och därför behöva gå in för hennes morgonrutiner känns inte lockande. I synnerhet när det hade upprört Eira något så gräsligt, hon fattar nog inte riktigt sambandet än...

Så först 10 kom vi ut, hela högen. Edithen matad och klar fick ligga i vagnen och Eira fick spatsera omkring i trädgården. Jag började dra ihop allt ris som blivit när vi klippt ner både buskar, träd och hallonland och hann nästan klart innan Eira förkunnade att det nog började bli tomt i magen. Så in och försöka tråckla till en äggfri pannkakssmet och steka pannkakor till halvyl från Eira och en halverns upprörd Edith som försökte somna i sängen.

Äggfria pannkakor - gjorda på No Egg - blev helt okej. Aningens degigare än vanliga, och litet svårare att vända. Dessutom blev stektiden litet längre, ungefär som att de behövde det för att hålla ihop bättre...

Idag fick jag förresten världens sug efter att plugga igen, även om jag vet vilken mardröm det väl kan vara när man är mitt uppe i det... Hur som håller jag tummarna för att jag kommer in till hösten vilket jag iofs blir rätt förvånad om jag inte gör med ett högskoleprov på 1.3... Inte minst vore det trevligt att fräscha upp de grå som fått vila på tok för länge nu. Jag känner att den information jag har lagrad i hjärnkontoret är tämligen inaktuell och kunskap är aldrig tungt att bära, som min visa sambo brukar säga...

Nudå? Barnen tuppar, och jag bara... Njuter av att det är tyst och lugnt. Borde nog dra med mig monitorn och fortsätta slipa ris men jag lyxar med kaffe istället. Ikväll är det dags för ännu ett pass body balance, så jag får nog min beskärda del motion ändå, vad det lider... Tänkte också försöka komma iväg på första passet pump på torsdag - det var ett tag sedan sist!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar