fredag 24 september 2010

Bad personality?

Idag har jag den i särklass sämsta personligheten. Jag har snor i hela huvudet och feber. Tålamodet var förbrukat omkring 06.50 men trots det är det åtminstone tolv timmar kvar av tålamodskrävande kiddos. Vilka för övrigt också är förkylda. Magnus meckar rör med Micke vilket i sin tur innebär att vattnet kommer att stängas av. Jag som har ungefär fyra maskiner tvätt att tvätta, en disk up and running och on top of that en kyckling som står på tining för att så småningom hamna i ugnen. Med andra ord är jag en vidrig person idag.

Fredagens meritlista så här långt:

- Kalla Magnus inhuman för att han tände i taket när jag hade somnat från hus och hem kring 08.30.
- Snäsa och skrika på barnen som är i sitt esse vad gäller humör. Edith vill inte äta, Eira vill inte sova, och däremellan ska Eira slå Edith. Suck.
- Skälla på Magnus för *plats för valfri sak man än kan komma på att skälla på någon för*.

Mest av allt skulle jag vilja ha en soffa att kura ihop mig i. En stor, mjuk, skön soffa och en lika skön filt plus ett par, tre bekväma kuddar att halvsova mot. Lägg till det två påsar chips och fyra filmer och en gigantisk Ramlösa citron och "ifred" och min dag hade varit gjord. Samt en lång, skön, het dusch. Och en god natts ostörd sömn.

Det enda jag möjligen kan få av allt det är är en het dusch och chipsen. Dock avstår jag karaktärsstarkt nog chipsen.

Nu ska jag försöka göra dagen litet bättre med hjälp av Otrivin comp.

(För er som inte drog parallellen med kycklingen och vattnets frånvaro - please never cook for me!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar