fredag 24 september 2010

Sjung om studentens slösaktiga dagar...

Jag kom att tänka på en sak nu nyss, när jag och Magnus nattfikade och Eira plötsligt vaknade (igen). Magnus svalde ner mackan med litet mjölk och gick efter en puss godnatt (från Eira) och lade sig med henne. Kvar satt jag i mörkret, vid köksbordet, med en mjölkförpackning, en nyöppnad ost, ett storpack cognacmedvurst (köp inte den från Euroshopper, den är vidrig), en gurka och två sorters bröd. Allt att plocka undan, såklart.

Hade det där hänt för dryga tre år sedan, på den tid jag var om livet lyckligt ovetande student, hade jag lätt kunnat resa mig från bordet och krypa i säng för natten. Lämnat maten på bordet alltså. Detta med motiveringen att jag ändå inte äter macka så ofta och att jag ändå hade det viktigaste hemma till morgonen: kaffet.

But the times they are achanging, eller hur var det? Aldrig i livet att jag nu hade lämnat käk för en dryg hundring - nästan 150 - framme över natten av ren jävla lathet. Och ändå har jag mer pengar nu än då...

Annars är jag bara förjävla snorig. Snor'n rinner och vettet försvinner. Jag ska försöka njuta av att ha sängen solo i natt och hoppas Edithen sover till åtminstone 07... Sovmorgon för den här studenten, med andra ord!
Published with Blogger-droid v1.5.9

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar