tisdag 14 september 2010

Idag har jag...

...klivit upp före 06. Eller ja, vaknat före 06. Jag vägrar dock kliva ur sängen före 07 även om Edithen vill annorlunda.

...läst en timme kurslitteratur och fått konstaterat att ja, vi ska läsa HELA Olsson till nästa onsdag eller vad det nu är.

...åkt och tränat: Först en stund crosstrainer och sedan en halvtimme core. Pust.

...åkt till mormor med en matlåda, fikat med henne och hjälpt henne ringa ett utrikessamtal.

...haft seminarie på skolan vilket gick sådär, men hoppas på godkänt. Min hjärna var tämligen grötig efter att ha varit vaken sedan före fan.

...kört hem från Falun med lika mycket sinnesnärvaro som ett rattfyllo.

...fixat äkta halvfabrikatsmiddag i form av fiskpinnar och spenat och i och med det sett till att sju personer blev mätta och nöjda.

...lagt Eira till sängs och fått henne att somna.


Nu borde jag...

...ta en dusch och det länge.

...läsa åtminstone två kapitel kurslitteratur..

...ha en stund för mig själv.

...kolla på partiledardebatt från häromdagen.

...plocka ur och i diskmaskinen.

...läsa något jag själv valt och vill.


I själva verket...

...kommer jag att hänga framför datorn i typ två timmar till och göra inte ett endaste vettigt dugg, duscha och sedan tvärslockna bara för att vakna före 06 imorgon igen och göra om typ allt som jag redan gjort idag. Undantaget seminarie och möjligen träningen då.

2 kommentarer:

  1. Det finns vardagshjältar och så finns det Lisa. Du gör så mycket bra saker och får så litet "credit" för det av andra än mig - som nästan känner att jag dränker dig i det för mkt ibland, något om att ropa varg eller så...

    Nästan alla mammor är nog vardagshjältar men du är en supervardagshjälte! Det är inte många mammor i Sverige idag som har så lite support och gör ett sådant fenomenalt jobb ändå! Somliga borde skämmas...

    SvaraRadera
  2. jag ska också ge dig lite "cred" för jag tycker du är helt otrolig Lisa. Allt från matlagning till pluggande. Jag kan ju bara tänka mig vilken press man har på högskolan och dessutom tar du hand om familjen och pluggar när du kommer hem. Helt OTROLIG...

    SvaraRadera