tisdag 31 augusti 2010

Mardrömsnätter light...

Jag formligen avskyr sådana här nätter. Edithen vaknar i princip en gång i timmen för att käka och bestämmer sig till sist för att ta morgon redan några minuter innan 05.

För det första - varför oh varför ska min yngsta dotter prompt äta en halvliter välling fördelat på fyra timmar? En liter sedan läggdags...

För det andra - varför måste hon göra så här när jag är som absolut tröttast och därför lagt mig tidigt? (Nej, man får inte sova då heller eftersom hon vaknade första gången 22.15 och skulle ha käk men Magnus gav henne då...)

För det tredje - jag vägrar gå upp med ungen och ta dag! Dels skulle vi väcka Eira och det är inte bra och dels NEJ jag tänker inte bli en sådan där förälder som okejar inhumana morgontider. Och det är innan 05 i mitt tycke.

För det femte kan Jag inte somna om och låta henne jollra själv. Ligger hon vaken i sin säng vrålar hon upp Eira och ligger hon intill mig måste jag passa så hon inte krålar över täckesrullen ur sängen och ramlar i golvet...

Och slutligen för det sjätte - varför är det bara jag som klipper naglarna på de här barnen?
Published with Blogger-droid v1.5.5.2

1 kommentar:

  1. För att jag är livrädda att klippa sönder deras fingrar - förlåt! Jag kanske kan göra något annat istället? Byta fler äckliga krämbullar så fort jag kommer åt? :)

    SvaraRadera