tisdag 24 augusti 2010

Vi trotsar och vi trotsar och...


...mamman i den här familjen räknar ner till dess skolan börjar. Inte ens en vecka kvar nu, och jag har börjat sniffa på kurslitteraturen till första föreläsningen. Yay!

Vad gäller trotset har vi en storasyrra här hemma som är fullständigt vansinnig så fort inget blir som hon vill, går som hon vill eller hon inte klarar av något. Jag blir skogstokig och till slut ryker pedagogiken all världens väg och jag önskar mig tillbaka till den tid då aga var tillåtet. Nå, sanning med modifikation, måste tilläggas eftersom folk faktiskt kan får för sig att jag på riktigt vill slå mina barn. Och det vill jag ju inte. Alltid.

Magnus är hemma på andra dagen pappaledighet och hittills är det rätt sweet, måste jag säga. Eftermiddagarna och kvällarna har han tillbringat på nedervåningen med den manliga delen av H&M, och tillsammans bildar de duon Byggare Bob och Mulle Meck. Vem som är vem låter jag vara osagt... Hur som, bara sambons närvaro i kåken har gett mig motivation att så sakteliga börja röja bland kläder och skräp i vårt sovrum. Ut med sommaren och in med höst och vinter! Imorgon ska jag försöka mig på att rensa bland ytterkläder och plocka bort alla sommarplagg för att istället fylla på med varmare diton...

Nytt för imorgon är ett besök på vad heter det där stället där man lämnar blod. Jag tänkte försöka få till att bli blodgivare. Bättre till än från, inte sant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar