söndag 29 augusti 2010

Paj eller trasig?

Regnet formligen öser ner och Magnus visade mig att det hade snöat en halvmeter i Norge. Jag sitter vid köksbordet och hör konvektorelementet (eller vad det nu heter) slå på och av, på och av, men inte är det varmare om fötterna för det.

Året har gått så läskigt fort. Sommaren har gått så läskigt fort. Jag saknar nattjobbet på ett sätt, och på ett sätt känns det fint att börja skolan i morgon. Jag minns när jag var liten, hur nya kläder plockades fram dagen innan skolstart. Kanske plockar jag fram något till morgondagen redan i kväll, jag har inte riktigt bestämt mig...

Mest är jag riktigt sugen på att äta nästintill het äppelpaj och iskall vaniljglass till. Kontrasten varmt och kallt, liksom... Jag vet dock att jag inte borde: Igår drack jag vin, käkade litet choklad till vinet, och dessutom mumsade jag jordnötter till en öl på Engelska. Nå. Jag gör en paj ändå. Som Magnus säger: Jag kan ta en liten, liten bit. Jag behöver inte nödvändigast trycka i mig en hel paj...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar