tisdag 10 augusti 2010

Moi - en riktig skojare ja!

Jag har hittat jobbet för mig.

1. Jag pratar inte skånska eller göteborgska, vilket verkar vara kriteriet för att jobba på P3. Det kan nog behövas någon med en släng dalmål...

2. Jag är förbaskat rolig. Åtminstone säger de som känner mig att jag är det. Ja, Magnus har nog aldrig sagt att jag är rolig, men då har han helt enkelt inte humor och så var det inte mer med det.

Problemet är bara att jag har vansinnigt svårt för att vara rolig på kommando, varför jag inte kan söka just det där jobbet. Jag kan inte krysta fram en sketch bara sådär. Än mindre kan jag dansa och ovanpå det kan jag inte se meningen med att dansa på en gala för att få ett radiojobb. Men rolig är jag. Åtminstone när folk fattar att jag är rolig.


Eller.

Nej.

Det är nog vardagsbitter jag är.

Och så har jag rätt bra radioröst.

Jag kanske bara behöver rätt sidekick för att göra ett bra radioprogram, för Charlotte Lauterbach i Mix Megapol är en ren plåga och hon är alldeles solo i studion. Man blir nog tråkig av att prata högt för sig själv...

Kanske borde jag söka jobb på Gagnefs Närradio istället och sända "Jesus Hits 42" eller "Vad Gud säger om dagen"?

2 kommentarer:

  1. Jag kan nog se dig på radio. Eller snarare höra dig :) Utifrån tidigare blogginlägg har du säkert mycket intressant att tala om.

    SvaraRadera
  2. Lite smårolig blogg!
    Antar att du vill konkurera ut Ola Selmén

    Peter
    peter@ebbesson.net

    SvaraRadera