onsdag 25 augusti 2010

Sådär superutsvulten...


Jag skippade gymmet idag och tog en trettiofemminuter rask promenad och kom därefter på att jag faktiskt kan cykla till affären istället för att ta bilen. Så det gjorde jag. Nu har jag rosiga kinder, solsken i blick och en kålpudding i ugnen och håller formligen på att dö av hunger. Om Magnus sedan äter kålpudding eller ej återstår att se, men idag var jag egoistisk nog att laga precis vad jag var sugen på.

Därefter är det nästan helgdags - imorgon är det torsdag vilket betyder att det är fredag imorgon. Stående kommentaren under den tid jag jobbade på fiskefabrik på Island. Lördagen innebär tjejmiddag i Borlänge och jag ska i sanning hålla tummarna för fint väder samt att kunna ta ett glas vin eller två. Söndagen får vi finfrämmande från närliggande landskap i form av min Gode Vän vilken jag inte träffat på drygt två år. Spännande, spännande.

Intressant information från Blodcentralen idag: Homosexuella män får inte lämna blod. Inte heller får jag som kvinna lämna blod om jag haft sex med en man som haft sex med en man, oavsett om kondom använts eller ej. Däremot går det tydligen hur bra som helst att lämna blod om jag själv haft analsex... Mysko. Men summa sumarum: Vill Magnus ligga med en karl blir det inget blodlämnande medan jag kan lattja loss som de gamla romarna och... Ja. Ni fattar nog principen.

NU ska jag checka potäterna och duka. Min mage skriker efter påfyllning...

3 kommentarer:

  1. Frågan är då, vad tycker dom om homosexuella kvinnor då?
    Lite hypokritiskt kan man tycka, om de tillåts lämna blod men inte karlar!

    SvaraRadera
  2. Jag har också reagerat på det där när jag har lämnat blod och tog faktiskt diskussionen när jag var där. Tydligen är de helt enkelt så gammalmodiga och kvar i nån avlägsen tid och tror att alla män som är gay har HIV. Just that simple. Det är tydligen så att gaymän är mer drabbade av HIV än heterosexuella och homosexuella kvinnor. Jag talade om för drabbad sköterska att jag tyckte de var lite dumma i huvudet. Varför inte bara göra ett test av blodet? Och nsta fråga, testas inte blodet som tappas?! Man kan ju ha HIv utan att veta om det...

    SvaraRadera
  3. Alla blodgivare testas ju mot HIV och Hepatit osv. vid varje tappningstillfälle så det där borde absolut inte vara något problem! Är det en bestämmelse över hela landet eller har de blivit tokiga just där du lämnar blod bara?

    SvaraRadera